Meistardarbnīcas programma sastāv no 8 nodarbībām. Nodarbības notiek sestdienās, divreiz mēnesī.
Nodarbību grafiks 2025. gadam.
Meistardarbnīcas vadītāja: Inga Pizāne.
1. Radošums.
1.1. Kas ir radošs cilvēks?
1.2. Kāda ir radošuma jēga?
1.3. Dažādu radošu jomu mijiedarbība un mijiedvesma vienā literārā darbā (rakstām dzejoli par animāciju, pārvēršam dzejoli mini izrādē utt.)
1.4. Radoša rakstīšana un radoša darba vērtēšana (atrodam radošus darbus, kuros mijiedarbojas mākslas).
1.5. Kursa dalībnieki strādā pie savām radošuma definīcijām, strādā grupās, lai prezentētu to, kas ir radošs cilvēks, izstrādā radošus uzdevumus cits citam un lasa grāmatas Džūlijas Kamerūnas “Mākslinieka ceļš” fragmentus.
2. Dzeja, atdzeja un dzejproza.
2.1. Kas ir dzeja? Kas ir dzejproza?
2.2. Tropi.
2.3. Dzeja kā iedvesma citiem darbiem – pārrunājam dzejas nozīmi citos žanros. Dzejas teksti mūzikā. Labu prakšu piemēri.
2.4. Lēnlasīšana. Mācāmies skaļi lasīt un prezentēt savus tekstus.
2.5. Radoši uzdevumi (dzejolis pašsacerētā valodā, uzdevums “vecums nenāk viens” vārda “vecums” vietā izdomājot savu variantu, akrostihs, dzejolis par tēmu “ja es būtu neredzams” u.c.)
2.6. Kursa dalībnieki novērtē radošumu kursabiedru darbos.
2.7. Dzejprozas lasīšana un rakstīšana.
3. Īsproza.
3.1. Stāsti, īsproza. Kas ir stāsts? Kā to raksta/veido? Kas ir miniatūra?
3.2. Darbs pie Aksela Hirša, Kristīnes Želves, Jāņa Joņeva, Rvīna Vardes īsprozas. Lasām, analizējam. Izveidojam prozas publikāciju portālam. Izvēlamies 3 labākos kursā, kuri iesūta publikāciju žurnālam.
3.4. Plaša apjoma jaunrades darbs un tā struktūra. Katrs mēneša garumā raksta vienu stāstu, kurus pēc tam izlasa visi.
3.5. Žanru literatūras nozīme latviešu literatūrā.
4. Dienasgrāmata.
4.1. Dienasgrāmata – viena diena manā dzīvē
4.2. Kas ir dienasgrāmata, memuāri?
4.3. Kultūras notikuma dienasgrāmata/recenzija
4.4. Vai dienasgrāmatu iespējams rakstīt radoši? Vai vajag? Radoši darbi – savas dienasgrāmatas rakstīšana. Izdomāta dienasgrāmata – tas ir, izdomāt kādas slavenības dienasgrāmatas ierakstu.
5. Noslēguma lasījumi un prezentācijas, atgriezeniskā saite, radoša recenzija par radošās rakstīšanas nodarbībām.
5.1. Radošu darbu lasījumi un prezentācija.
5.2. Rakstām dzejoļus par rakstīšanu.
5.3. Pasniedzējas atgriezeniskā saite par nodarbībām un kursa dalībnieku īsrecenzijas (radošā formā) par radošās rakstīšanas kursu.